Wesołych Świąt!!!
Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska od 12 do 14 listopada na Targach Książki w Katowicach.
Dziękujemy za odwiedziny stoiska Scream podczas Emefki! Było nam strasznie miło widzieć wielu z Was po bardzo długiej, a innych po długiej przerwie. Przepraszamy, jeśli nie zawsze mogliśmy porozmawiać dłużej, ale na wszelkie pytania odpowiemy w osobnym poście na fb. Dzięki Wam wiemy, że prawie półtora roku ciężkich robót w samotności miało sens, że było warto, a Wy czekaliście na nasze komiksy. Dziękujemy więc nie tylko za zakupy ale przede wszystkim za dobre słowo! I bierzemy się do pracy by Terminatory, Rozbitkowie czy Dinozaury były jak najszybciej gotowe!
A na MFKiG 2021 będzie miał premierę kolejny album mistrza kobiecych wdzięków Milo Manary:
MANARA – KOBIETY. PASJA – ARTBOOK
Fascynacja kobietami to w pewnym sensie synteza całej twórczości Manary. Włoski mistrz gloryfikował je niestrudzenie, we wszystkich epokach, we wszystkich sytuacjach, wykorzystując różnorakie media (komiks, ilustrację, reklamę…). „Kobieta Manary” stała się nawet archetypem kobiecości, przedmiotem fantazji i nieustającego uwielbienia, zarówno ze strony płci brzydkiej, jak i pięknej: mężczyźni pragną jej jako perfekcyjnego obiektu podboju, kobiety widzą w niej ideał. Niniejszy album zbiera ilustracje, które powstały na przestrzeni całej kariery twórcy, w szczególności koncentrując się na dorobku z ostatnich kilku lat. Znajdziemy tutaj między innymi portrety aktorek, grafiki powstałe na potrzeby plakatów, do prasy czy reklamy, reinterpretacje najsłynniejszych postaci kobiecych z albumów autora, zamówienia na wystawy i prywatne rysunki. To wspaniała antologia, idealny prezent dla miłośników przepięknych ilustracji!
Wreszcie! 2 lata czekaliśmy by największa w Polsce impreza komiksowa znów się odbyła i to w dodatku u nas w Łodzi! Zapraszamy od jutra na Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier! Stoisko Screamu znajdziecie na PŁYCIE hali, naprzeciwko Egmontu i obok Gildii! Stoisko nr.58!
Już w tym tygodniu premiery kolejnych tytułów. Wszystkie będzie można nabyć na Warszawskich Targach Książki i Komiksowej Warszawie, od 09.09 do 12.09 pod Pałacem Kultury, namiot 12 C.
Drugim naszym gościem podczas festiwalu Komiksowa Warszawa 2021 – META będzie Ingo Romling. Cieszący się niezwykłą popularnością rysownik z Berlina, autor doskonale przyjętych i wyprzedanych już pierwszych tomów „Malcolma Maxa”, tym razem będzie podpisywał i rysował w pierwszym tomie „Kronik Wszechświata”. Nowej serii realizowanej wspólnie z Richardem Marazano. Innym doskonale znanym czytelnikom rysownikiem i scenarzystą (autorem m.in mrocznego thrillera „Syndrom Abla”).
Ingo, na co dzień rysownik disneyowskiej sagi „Star Wars”, to także muzyk i autor projektów okładek płyt. Każdy kto ma jego rysunek wie, jakie arcydzieła wychodzą spod jego pióra i flamastrów, a tych którzy jeszcze rysuynków nie mieli okazję dostać, mają szansę się przekonać.
Zapraszamy!
Spotkanie z artystą odbędzie się 11 września o godzinie 17:20.
Joel Alessandra, to kolejny z gości jaki odwiedzi festiwal Komiksowa Warszawa 2021 – META. Urodzony w 1967 roku w Marsylii rysownik i scenarzysta jest miłośnikiem orientalnych światów i specjalistą od powieści graficznej będącej często reportażem z własnych podróży, ilustrującej ludzi i miejsca napotykanych osobiście. Sprzyja temu niezwykle osobisty styl i kreska szkiców i ilustracji (plansz komiksowych) powstałych często w miejscu obserwacji i w plenerze.
Prace Joela Alessandry, które opublikowaliśmy to „Wędrówka przez Morze Czerwone” oraz „A. Rodin” – komiksową biografię francuskiego rzeźbiarza Auguste’a Rodina.
W imieniu Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego i najlepszych w Polsce wydawców komiksowych zapraszamy do Warszawy na Komiksową… Tylko tam możliwość otrzymania wspaniałych rysunków w Waszych komiksach, wydania kolekcjonerskie, premiery i promocje cenowe! Wreszcie w jakim innym miejscu można przez kilka dni rozmawiać z innymi miłośnikami komiksu o swoim hobby!
Informujemy, że do sprzedaży trafił dodruk pierwszego tomu Królewskiej Krwi.
A tymczasem Malcolm Max zdobywa kolejne rynki… tym razem w Holandii.
Tymczasem czwarty tom w tłumaczeniu.
Z okazji Dnia Dziecka, przygotowaliśmy na captainhook.pl promocję na wszystkie tytuły adresowane dla młodszych czytelniczek i czytelników. Rabaty do 50 procent! Polecamy szczególnie tytuły młodzieżowe takie jak nagrodzona nagrodą Eisnera opowieść o nastoletniej Superhero Girl i utrzymany w klimatach Hogwarthu Blackwood. Zapraszamy!
kupon rabatowy: DZIECKO
Promocja będzie trwała do 3 czerwca 2021
Wysyłki będą organizowane po 7 czerwca 2021
Uprzejmie informujemy, że premierę Tomb Raider Archiwa tom 2 i 3 przesuwamy na 18.06. czyli na Komiksową Warszawę.
Scream oraz wydawca amerykański komiksu przeprasza za opóźnienie, ale powstało ono tylko i wyłącznie ze względu na pandemię Covid-19 po stronie amerykańskiej.
Szanowni fani Lary Croft i miłośnicy Tomb Raider.
Dziękując wszystkim za dyskusje i posty na różnych forach, dotyczące ostatniego wydania Archiwa 1, nie mogąc na bieżąco odpowiedzieć na wszystkie zapytania i wątpliwości, chcielibyśmy w kilku punktach przedstawić o co chodzi z tą serią i czemu jest retro klasyką wydaną na offsecie.
Po pierwsze Archiwa 1 do 3, to część kolekcji Anniversary, zapoczątkowanej polskim wydaniem Alien 30th Anniversary Edition zgodnie z wytycznymi i wydaniem amerykańskim, stworzonym przed wydawnictwo DarkHorse. Dla uczczenia rocznicy pierwszego komiksu z tej serii, powstał w USA projekt retro serii, wydanej ze specjalnymi ozdobnikami (barwienie brzegów, zmieniony format, czarno-biały druk, specjalny pogrubiony eko-papier i druk offsetowy). W owym czasie byliśmy jedynymi licencjobiorcami serii i przyjęliśmy projekt z pełnymi konsekwencjami. Kontynuacja serii to m.in komiksy Predator 30th, Alien 30 th vol.2, AvP 30th i Terminator 30th. Wszystkie te powieści ukazały się w analogicznej do pierwszego tomu wersji edytorskiej. Scream ze swej strony, do kolekcji 30th Anniversary nawiązał z 10 tytułami klasycznych komiksów ze świata Alien, Predator, AvP serią Scream 5th Annivesary Edition. Wszystkie powieści miały analogiczny format, techniki drukarskie nawiązujące bezpośrednio de serii 30th. Jest to seria o limitowanym nakładzie i ograniczonej dystrybucji skierowana do miłośników retro komiksów i popkultury lat 80tych i 90tych.(i dyskusja czy 20 czy 30 lat to już retro czy nie jest trochę bezzasadna).
Po drugie, seria Archiwa 1 do 3 nawiązuje w Scream do powyżej opisanej serii Anniversary i jest częścią limitowanej, skierowanej do miłośników postaci z popkultury XX wieku, serii retro. Retro bo Archiwa 1 to dla przypomnienia, komiks, który w USA ukazał się 5 lat temu z okazji 20lecia postaci Lary. Oczywiście jako reprint wydań komiksów z końca lat 90tych. 25 lat minęło i to był powód dla którego uznaliśmy wspólnie z DarkHorse, że skoro nie zdążyliśmy na 20 lat to świętujmy 25.
Po trzecie, jako że jest to część większej całości, nawiązujemy w formie edytorskiej do wcześniejszych komiksów Anniversary ze świata Alien i Predator, stosując analogiczne (poza barwieniem) środki edytorskie, włącznie z formatem i świadomie dobranym papierem i drukiem offsetowym. Tak by było do końca retro i spójnie. Inaczej być nie mogło!
Po czwarte, istotą wydania Archiwa 1 jest jego limitowany nakład (umowa z DarkHorse nie pozwala go ujawnić, żałujemy). Komiks ze względu na objętość (prawie 500 stron sam pierwszy tom), wykorzystanie materiałów graficznych z lat 90tych (z innej i komiksowej i popkulturowej rzeczywistości) i użycie droższych materiałów i technik drukarskich (tak tak, offset i użyty papier są znacznie droższe niż zwykły i powszechnie stos. kreda błysk, którego domaga się wielu fanów Lary), wreszcie cenę, jest zdecydowanie skierowany do kolekcjonerów i miłośników klasyki i retro opowieści.
A więc do mniejszości. I nie jest komiksem mainstreamowym jak było to z Archiwa 1 w Stanach. Wynika to z wielkości obu rynków i przeliczenia siły nabywczej tu i w USA.
Piszemy o tym, by podkreślić, że podobnie jak Anniversary 30th i 5th tak i Archiwa są skierowane do dojrzałego czytelnika i kolekcjonera, który jest świadomy, że wybiera komiks z lat 90tych, z bohaterami skrojonymi na tamte czasy i popkulturę, w wersji edytorskiej nawiązującej do retro stylistyki (stąd celowo użyty papier i offset).
Po piąte, odpowiadając na wiele pytań czytelników, mniej rozeznanych w rynku wydawniczym komiksów i powieści:
DarkHorse wymyślił format Anniversary, a my go powielamy, w hołdzie i szacunku dla kultury, komiksów, twórców i fanów z XX wieku. Nie wydał Archiwa 1, 5 lat temu na rodzimym rynku na offsecie bo wtedy jeszcze Anniversary nie istniała. Ale w momencie stworzenia jej ram, zaproponowano nam, byśmy koncept i ozdobniki z Anniversary przejęli i w przypadku serii Omnibus (u nas wydanej jako 5th Scream Anniversary, patrz wyżej) i Archiwa… Dlatego ten format. Dlatego papier itd.
Dla komiksów „zwykłych” czyli mainstreamowych jak twarde i miękkie okładki Alienów czy miękkie współczesnych komiksów z Larą w roli głównej (pierwszy tom Zarodnik) mamy w Screamie pomniejszony format i papier kreda błysk, bowiem są to komiksy powstające w technice komputerowej w zupełnie innej technice barwienia, tańsze i wymagające większego nasycenia barw. Wspominamy o tym, by pokazać, że mainstream dziś to błysk i kreda i dalej cena.
Po wtóre wreszcie, w komiksie jakimkolwiek naprawdę nie chodzi o to by się błyszczało i kolory były bardziej intensywne. To nie lata 80te i 90te, gdy kreda błysk była przejawem nowoczesnej techniki drukarskiej bowiem drukarnie… drukowały różnie. Dziś co widać po świadomie podjętej decyzji, dysponujemy nie tylko wspaniałymi gatunkami papieru imitującymi zabarwienia czy styl retro, ale i nowymi maszynami drukarskimi. I w żadnym wypadku nie chodzi o to by było jaśniej, mocniej i bardziej kolorowo i intensywnie. Porównywanie więc,w którym komiksie jest bardziej intensywna czerwień nie ma sensu. Bowiem cel właśnie był taki przy wyborze techniki drukarskiej, by nie było tak intensywnie.
Oczywiście rozumiemy, że są czytelnicy, którzy preferują to co znają i widzą w setkach innych obecnie wydawnictw (wzorem inżyniera Mamonia skoro już przy popkulturowych porównaniach jesteśmy), a więc kredę błysk, ale my musieliśmy podjąć decyzję i z powodów powyżej, wybraliśmy inaczej. Jest takie przysłowie polskie, że jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził, a my jako wydawcy komiksowi od zawsze słyszymy głosy oddanych fanów, że format mógłby być mniejszy albo większy, okładka inna, grubość mniejsza ale by działać i wydawać zmuszeni jesteśmy podejmować decyzje. Nieraz kontrowersyjne. Ale musimy.
Pozdrawiamy fanów Lary i proponujemy: zobaczcie Archiwa na własne oczy, przeczytajcie i oceńcie sami.
Szanowni Państwo,
Z powodu błędu w druku powieści graf. „Serce Amazonek”, polegającym na zamianie kolejności dwóch stron,jesteśmy zmuszeni wycofać tytuł ze sprzedaży i prosić osoby, które zakupiły tytuł o zwrot do księgarń, w których go nabyły.
W ciągu ok.2 do 3 tyg. książki bez wad zostaną dostarczone do Państwa.
Przepraszamy za błąd i wierzymy, że ten jednorazowy w historii naszego wydawnictwa problem nie wpłynie na zainteresowanie naszą ofertą w przyszłości.
Z pozdrowieniami
ANDRZEJ LUNIAK
SCREAM COMICS
Michel, autor Misty Mission i Bomb Road odszedł od nas w kwiecie wieku. Był naszym przyjacielem. Uwielbiał odwiedzać Polskę. Godzinami rozmawialiśmy o naszej historii, lotnictwie i militariach, które były jego pasją. Michel odszedł do świata bohaterów, których rysował. Odważnych, staroświeckich i gotowych oddać życie dla idei i przyjaciół. Pozostanie na zawsze w naszych sercach, a jego rysunki w komiksach będą przypominać o tym, że dla niego każde zadanie było do wykonania, nie odmawiał bowiem nigdy nikomu autografu, pracując do ostatnich chwil…
A już w kwietniu i maju swoją obecnością zaszczyci nas pewna Pani… i to nie raz, nie dwa… nie trzy… i nawet nie cztery
Obszerna recenzja wszystkich czterech tomów naszego rocznicowego PREDATORA autorstwa Przemka Pieniążka, która ukazała się w dwutygodniku ArtPapier
Recenzją z portalu Esensja.pl przypominamy o naszym tytule Monika
Tym razem od BETONiarka.net krótka recenzja drugiego tomu Wiki
Recenzją zBETONiarka.net przypominamy o naszym pierwszym tytule lotniczym.
Poniżej recenzja Alien. Oryginalny scenariusz
Gdyby Scott nakręcił swój film bez żadnych zmian w scenariuszu i udziału Gigera oraz Moebiusa, na pewno byłby to zupełnie inny obraz. Czy gorszy, czy lepszy tego się już nie dowiemy, jednak sam komiks jest intrygującą cegiełką dołożoną do historii powstawania arcydzieła jakim jest “Obcy”.
“Simak” jest prequelem do jednego z wątków pojawiających się w serii “Metabaron”, ale jest też samodzielną historią tworzącą zamkniętą całość, przy lekturze której nie jest wymagana znajomość uniwersum “Incala”. Odniesienia do niego są bardzo subtelne, wpisane w drugi plan i stanowią raczej dodatkowy smaczek dla uważnych fanów.
To co? Może horrorek na dobranoc 😀 ? Milutki Alien już do Was pełznie 😉 Jeśli zastanawiacie się od czego zacząć przygodę z komiksami Aliena – polecam recenzję – powyższą oczywiście 😀 Bawcie się dobrze!